טכנאי מזגנים » מאמרי אורח » בדיקת תקינות הממד בהתקנת מזגן- המדריך המלא

בדיקת תקינות הממד בהתקנת מזגן- המדריך המלא

הממ"ד הוא חדר חשוב מאוד בבתים פרטיים. לרוב הוא גם משמש כחדר עבודה או כחדר שינה נוסף בבית ועל כן הוא מאוכלס לא מעט שעות ביום, מדי יום ביומו. הממ"ד חייב להיות מוגן ואטום על מנת לשמש מרחב בטוח במקרה הצורך, אך בד בבד, חשוב מאוד לדאוג שהוא יהווה חדר שנעים לשהות בו הן בזמן שצריך לשהות בו בשל סכנה כלשהי והן בכל זמן אחר. כיום יש מספר אפשרויות להתקנת מזגן בממ"ד. ישנן אפשרויות פשוטות יותר או פחות. הדבר החשוב ביותר הוא לבדוק שהממ"ד תקין גם לאחר שמתקינים בו מזגן.

איזה מזגן כדאי להתקין בממ"ד?

הממ"ד הוא חדר צפוף ואין לדעת מתי יהיה צורך לשהות בו ומה תהיה הטמפרטורה בחוץ ועל כן, חשוב מאוד להתקין מזגן גם בממ"ד. המזגן המומלץ להתקנה בממ"ד הוא מזגן עילי, כלומר יחידת מזגן נפרדת בעלת מאייד ומנוע חיצוני. התקנת המזגן צריכה להתבצע בצורה תקינה על מנת שתהיה אפשרות להשתמש במזגן גם בשעת חירום של מתקפה כימית. במקרה של מתקפה שכזאת המזגן נדרש לקרר את האוויר שמצוי בחדר בסירקולציה מבלי להכניס אוויר מבחוץ או מחדרים לא ממוגנים. אם תבחרו להתקין מזגן מיני מרכזי לעומתו, לא תוכלו להשתמש בו בזמן מתקפה כימית וזאת מפני שהוא פועל בכל החדרים ומעבירים בינם אוויר.

כיצד תוודאו שהממ"ד תקין כאשר אתם מתקינים מזגן?

בכדי שהממ"ד ישאר תקין לאחר שמתקינים בו מזגן, כדאי לבחור במזגן עילי, אך לבחור במזגן עילי זה כמובן לא מספיק. יש צורך להתקין אותו בהתאם להוראות של פיקוד העורף: המזגן חייב להיות מותקן על קיר פנימי בלבד ולא על קיר חיצוני, אין לקדוח בקיר חיצוני של הממ"ד, לאחר כל קידוח הרלוונטי לצורך התקנת המזגן יש לאטום את החלק בו קדחו באמצעות חומר ייעודי, יש לבודד את הצנרת אשר עוברת בקיר הממ"ד ומתחברת למזגן ויש להתקין ברז אשר ינטרל את מערכת הניקוז בזמן חירום. בשגרה, מערכת הניקוז של המזגן מנקזת את המים שהמזגן מייצר ומטפטפת אותם החוצה. בזמן חירום המטרה היא לבודד את הממ"ד ועל כן, לא ניתן להשאיר פתח להעברת המים. ברגע שסוגרים את הברז של מערכת הניקוז המזגן עדיין יוכל לעבוד אך במקום לנקז את המים החוצה הם יטפטפו לתוך הממ"ד וכל מה שיהיה צריך לעשות זה לשים דלי מתחת למזגן. לכן, לאחר התקנה של מזגן בממ"ד חשוב מאוד לדעת היכן ברז הניקוד של המזגן וכן לוודא כי הוא ממוקם במקום שנגיש לכם.

הכנה של הממ"ד טרם מתקינים את המזגן

בכדי שתהיה אפשרות להתקין מזגן בממ"ד ולשמור עליו אטום בפני התקפה כימית, כמובן שיש לבצע בדיקת אטימות לממ"ד ויש להשתמש בהתקן מיוחד. אם אתם גרים בדירה חדשה, יתכן שכבר התקן מיועד למזגן, כאשר התקנים הנפוצים הם התקן עומר שהוא למעשה תשתית להתקנת מזגן בממ"ד בצורה פשוטה וכן מאפשר להתקין את המזגן בזמן חירום. ההתקן כולל הכנה של כל התשתית הדרושה לצורך התקנת המזגן בממ"ד לרבות צנרת גז, חשמל, צנרת ניקוז וכן ברז נטרול עבור צנרת הניקוז.

ניתן להוסיף התקן ייעודי למזגן בממ"ד גם לאחר סיום הבנייה כאשר היתרון של התקנים ייעודיים למזגן מעבר לעובדה שהם מאפשרים למזג את הממ"ד בזמן חירום הוא שהם לא דורשים קידוח, אלא מתלבשים על פתח האוורור הגדול בממ"ד. במקרה שכזה יש לברר מראש עם מתקין מזגנים שיש לו התקנים מהסוג המדובר וכן לוודא כי מדובר על התקן שמאושר על ידי פיקוד העורף.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר לשירותי טכנאי מזגנים מלא פרטים או חייג 054-9105817

שירותי מזגנים נוספים שיעניינו אתכם

שלח הודעה
1
צריך עזרה?
הי, כאן ארקדי.
מחפש התקנה / תיקון מזגן?
שלח לי הודעה ונגיע אליך כבר היום!