טכנאי מזגנים » מאמרי אורח » ככה תגלו מה יצר אצלכם את הנזילה – המזגן VS צינור שהתפוצץ

ככה תגלו מה יצר אצלכם את הנזילה – המזגן VS צינור שהתפוצץ

לא  מעט בעלי מקצוע שעוסקים בתחום האינסטלציה מעידים שבשנים האחרונות חלה עלייה במידת החשדנות של לקוחותיהם. לדבריהם, כבר מהרגע הראשון אפשר לזהות חששות מצד הלקוחות, שדואגים שהמומחה שנמצא בצד השני של הקו יגרום להוצאות כספיות מיותרות ואף לנזק חמור בהרבה מזה שבגינו הם יצרו עמו קשר מלכתחילה.

כיצד ניתן לדעת שפניתם למומחה?

על מנת לדעת שאיש המקצוע שפניתם אליו הוא אכן אמין, מנוסה ואחראי, רצוי להחזיק בידע הבסיסי הנדרש לשם איתור נזילות ולברר מבעוד מועד מהו הגורם לנזילה שבה אתם מבקשים לטפל. בנוסף, חשוב לעקוב אחר סדר הפעולות שבהן בוחר בעל המקצוע לנקוט בבואו לטפל בבעיה. אנשי מקצוע מקצועיים ומנוסים לא ימהרו לנסות לתקן את הבעיה, ויבצעו מספר פעולות מקדימות על מנת לברר מהו הגורם לנזילה שלכם. על הפעולות שבהן ינקטו בעלי המקצוע ניתן למנות תשאול של הלקוח, בדיקות יסודיות, הכנת תוכנית פעולה, מילוי דוח ממצאים וכמובן שעדכון הלקוח בכל שלב בתהליך.

שלב 1 – ביצוע תחקיר מקיף

כמו רופאים, שלא ממהרים לטפל במחלה לפני ביצוע תשאול ואבחון מקיף, גם בעל מקצוע בתחום האינסטלציה ידאג לבצע תשאול על אודות התקלה שהתגלתה. בעל מקצוע אמין ישאל אתכם מתי נתקלתם לראשונה בנזילה, האם פעלתם למיגורה בעבר, האם ביצעתם שיפוץ לאחרונה או התקנתם מכשירים חדשים וכן הלאה. 

ראו גם: תיקון דליפת גז במזגן מחיר

שלב 2 – עריכת בדיקה

לאחר שבעל המקצוע קיבל את כל המידע הרלוונטי לשם אבחון הנזילה, יהיה עליו לערוך בדיקה מקיפה באזור שבה ניכרת הנזילה וכן באיזורים יותר מרוחקים, שישנו חשש ממשי כי הם קשורים לנזילה שהתגלתה. בעל מקצוע אמין יבחן את הגג, החדרים הסמוכים, הקירות וכן הלאה. 

שלב 3 – תוכנית פעולה מקיפה 

לאחר שבעל המקצוע יידע בדיוק מה הגורם לנזילה שאותרה – האם מדובר בנזילה שנגרמה כתוצאה מפיצוץ בצנרת המים או הביוב או שמא הנזילה נגרמה כתוצאה מתקלה במכשיר חשמלי או במערכת המיזוג – הוא יוכל לנקוט באסטרטגיה הנכונה לטיפול בבעיה. 

שלב 4 – ניסוח דוח איתור נזילות

ראוי להדגיש כי כל אינסטלטור מחויב לספק ללקוחותיו דוח איתור נזילות, אף במקרים שבהם הוא לא הצליח לטפל בבעיה. דוח איתור הנזילות הוא בעל תוקף משפטי. במסגרת דוח איתור הנזילות יפרט בעל המקצוע על אודות הנזילות, הליקויים והתקלות שנמצאו. הדוח יכיל את כלל הממצאים שהתגלו במסגרת הבדיקה שנערכה בשלב השני כפי שתיארנו לעיל, לרבות המיקום שבו הם אותרו והסיבות המשוערות להתקיימותן. בנוסף, במסגרת הדוח יפורטו שיטות העבודה שהוצעו ללקוח. לבסוף, הדוח יכלול הצעת מחיר, שתהווה אומדן של עלות כלל התיקונים הנדרשים על מנת לשים סוף לנזילה.

למאתרי נזילות מומלצים בעלי דירוג גבוה לחצו כאן

מילוי גז למזגן

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר לשירותי טכנאי מזגנים מלא פרטים או חייג 054-9105817

שירותי מזגנים נוספים שיעניינו אתכם

שלח הודעה
1
צריך עזרה?
הי, כאן ארקדי.
מחפש התקנה / תיקון מזגן?
שלח לי הודעה ונגיע אליך כבר היום!