טכנאי מזגנים » שירותי מזגנים ומיזוג אוויר » מזגן לא מחמם מספיק – מה עושים?

מזגן לא מחמם מספיק – מה עושים?

אם לא שמתם לב עד עכשיו החורף כבר כאן, לפעמים יום שימשי, לפעמים יום חורפי אבל כבר מתחיל להיות קר. אם יש משהו אחד שהדם הישראלי לא סובל זה קור. כולנו אוהבים לחזור מהעבודה אחרי יום גשום, להכין משהו חם לשתות ולשבת מתחת למזגן.

האזינו לכתבה

הבעיה היא שאתם מפעילים את המזגן, מחכים כמה דקות אבל שום דבר לא קורה. מזגן לא מחמם היא תקלה נפוצה והיא כמובן הופך לכללית יותר בתחילת החורף. הדרך הנכונה לפתור את התקלה היא על ידי קריאה לבעל מקצוע מוסמך. אבל לפני שאתם מרימים את הטלפון יש כמה דברים ששווה לכם לבדוק.

מהם הגורמים לכך שהמזגן שלכם לא מחמם?

יש שני מקרים נפוצים (אנחנו קוראים לזה קריאות שווא) בהם הלקוח מתלונן על מזגן לא מחמם אבל למעשה אין תקלה בכלל. המקרים האלה אמנם ישמעו לכם מצחיק, אבל זה תרחיש חוזר. הסיבה הראשונה לכך שהמזגן שלכם לא מחמם היא כיוון שהמזגן לא על מצב חום! בשלט של המזגן מופיעים צגים. עליכם ללחוץ על כפתור Mode עד שאתם רואים סימן של שמש. תבחנו ותראו האם זאת התקלה. גם אם בשלט כתוב שהמזגן על חום אין לדעת, אולי השתמשתם בשלט אחר להפעיל את המזגן או כל תרחיש אחר, כבו והדליקו את המזגן לאחר שהחלפתם לחום.

הסיבה השניה היא שהפילטרים שלכם עמוסים בלכלוך. פילטרים עמוסים יכולים לגרום לכם שהמזגן שלכם לא יחמם ולא יקרר כשצריך. אין צורך לקרוא לטכנאי מזגנים בשביל דבר כזה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להרים את המכסה של המזגן. לאחר שהרמתם את המכסה הוציאו את הפילטרים ושטפו אותם מתחת לברז. אנחנו ממליצים לפני השטיפה קצת להסיר את האבק ללא מים ורק לאחר מכן לשטוף. התפקיד של הפילטרים הוא לסנן את האוויר שיוצר מהמזגן, לכן הפילטרים מלאים באבק ולכלוך אחר. ברגע שיש חסימה בפילטרים החום לא יוצא אליכם או שהוא יוצא באופן מאוד מינורי.

ראו גם: ניקוי מזגן מיני מרכזי מעובש

מזגן לא מחמם – קריאה לבעל מקצוע

מזגן לא מחמם הוא דבר נוראי למי שסובל מקור, לכן אתם חייבים למצוא מתקין מזגנים מקצועי שיהיה זמין לכם.
אחת הסיבות לכך שהמזגן שלא לא מחמם הוא מכיוון שחסר בו גז. אם המזגן הוא חדש לחלוטין או שלא עבר תקופת שימוש ארוכה ועדיין חסר גז יש לבדוק האם קיימת דליפת גז במזגן. המטרה של הגז במזגן הוא לקרר או להתחמם בצינור אשר מוביל ליציאה מהמזגן.

כאשר אין מספיק גז האפקט הזה לא יתקיים. כדי לבדוק אם חסר גז באופן עצמאי עליכם להפעיל את המזגן על קור, אם גם המזגן לא מקרר כנראה שחסר לכם גז. המחיר עבור מילוי גז משתנה ונע בין 350 ש"ח עד 650 ש"ח. שימו לב, יש מזגנים חדשים ויש מזגנים ישנים, לכל אחד מהם יש את סוג הגז המתאים לו. המזגנים הישנים אילו מזגנים שנוצרו לפני 2007. אסור לערבב גז חדש עם סוג מזגן שלא מתאים לו ולהפך, זה פוגע במזגן עצמו.

עוד נתון שיש לבדוק הוא התרמוסטט. התרמוסטט מזהה את טמפרטורת החדר ובהתאם לכך הוא פועל. כאשר המזגן שלכם לא מחמם הסיבה לכך היא שהתרמוסטט חושב שהחדר חם יותר ממה שהוא באמת ולכן הוא מפסיק את העבודה שלו (זה קורה במזגנים מתקדמים לרוב). במקרה כזה אין הרבה מה לעשות חוץ מלהחליף תרמוסטט במחיר של כ-300 ש"ח. כאשר מדובר על מזגן אינוורטר המחיר יכול לעלות ולטפס ל-500 ש"ח ולעיתים גם יותר.

יש עוד גורם שהוא די נדיר, אבל יכול להיות שזה שורש הבעיה. לכל מזגן יש משאבת חום אשר מופעלת על ידי סליל החום. התפקיד של הסליל הוא להעביר אותו מחום לקור, אך לעיתים תם זמנו והוא שובק חיים. במקרה כזה אתם חייבים להחליף את הסליל, אבל זיהוי התקלה הוא הבעיה העיקרית. במקרים כאלה התיקון ינוע בטווח ה-400 ש"ח. מלבד לכך, אם הבעיה היא במשאבת חום עצמה היינו ממליצים לכם לשקול לקנות מזגן חדש, התיקון יכול להגיע לכ-1,400 ש"ח.

סוג תקלהמחירון
נזילת מים600 - 700 ש"ח
מילוי גז במזגן450 ש"יח
תיקון דליפת גז במזגן600 - 650 ש"ח
תיקון מזגן שמקצר400 - 700 ש"ח
הוספת אורך צנרת80 - 150 ש"ח (מעל 3 מטר)
פירוק מזגן יישן140 - 300 ש"ח
קידוח בקיר בטון170 - 300 ש"ח
שטיפת צנרת ישנה200 - 600 ש"ח
חציבה בקיר להסוות צנרת50 - 120 ש"ח למטר
תעלת PVC להסוות צנרת33 - 55 ש"ח למטר
תיקון מזגן 3.5 כ"ס ומעלה1,200 ש"ח ומעלה
תיקון מזגן 3 כ"ס ומטה600 - 800 ש"ח

מה אם המזגן הוא לא הבעיה?

מזגן לא מחמם היא בעיה רצינית ומיד אנחנו נוטים להאשים את המזגן. יש מקרים בהם המזגן הוא לא האשם העיקרי, אלא בעיות איטום אחרות. עליכם לבחון האם המזגן לא מוציא חום בכלל או שהוא מוציא באופן מתון. כאשר אנחנו מחפשים אשמים אחרים אנחנו יכולים למצוא שניים עיקריים, האשם הראשון הוא איטום לוקה, האשם השני הוא חלל חדר שלא מתאים להתקנת מזגן.

מזגן לא מחמם

עליכם לבדוק האם הבעיה העיקרית היא בעיית איטום. אתם יכולים לוודא האם מדובר על בעיית איטום כאשר אתם שומעים רעש גדול מבחוץ, או שאתם לא סוגרים את הדלתות בבתים וכך המזגן מתפזר על פני חלל גדול מכפי שהוא יכול. בעיות איטום תרמי הן מאוד נפוצות בקרב בתים ישנים, לכן עליכם לשקול שזאת גם אחת מהבעיות אם נמצאה תקלה במזגן.

האשמה השניה מופנית לבעל המקצוע שהתקין לכם מזגן שלא מתאים לחלל החדר. מזגן לא מחמם מהרבה סיבות, אבל לעיתים הוא כן מחמם פשוט לא את גודל החלל הקיים. אי אפשר להסתדר עם מזגן 1 כ"ס על שטח של סלון עצום, החימום יהיה מאוד מינורי, כמו כן גם הקירור. לכן, ייתכן והבעיה היא לא בעיה בחימום אלא תקלה כללית יותר של התקנה לקויה.

מה עושה בעל המקצוע בפועל אם מזגן לא מחמם?

מזגן לא מחמם מחייב אתכם באיש מקצוע מנוסה כדי לבדוק את שורש הבעיה. לא תמיד הבעיה גלויה, ולכן אתם חייבים מישהו מקצועי. אחת התקלות הנפוצות היא גז, אבל לעיתים מדובר על דליפת גז מוסוות. במקרים כאלה אתם חייבים בעל מקצוע מנוסה שיכול לזהות את התקלה ולא למלא לכם גז ולאחר כמה ימים המזגן יפסיק לחמם עוד פעם. יש שיטות שונות לבדיקת דליפת גז, בדרך כלל היא נובעת מהתקנה לקויה או פגיעה בצנרת, חיבורים לקויים וכן הלאה. יש דרכים שונות לטפל דליפת גז והמחיר אינו יקר בהכרח. תיקון דליפת גז פלוס מילוי גז נע בין 450 ש"ח עד 650 ש"ח.

החשיבות בבחירת בעל מקצוע הוא לבחור בעל מקצוע זמין ומנוסה. מזגן לא מחמם היא תקלה נפוצה ומאוד בעייתית. אתם רוצים לפתור את הבעיה כמה שיותר מהר, ללא זמינות מצד בעל המקצוע אתם יכולים למצוא את עצמכם יום אחרי יום סובלים מקור. דבר נוסף, עליכם לבדוק האם האחריות שלכם להתקנה ולמזגן עצמו עדיין בתוקף. אם יש לכם אחריות היא אמורה לכלול את התקלה הזאת שהמזגן לא מחמם. עם זאת, סביר להניח שכאשר מדובר על אחריות מצד היצרן והמתקין מהמקום ממנו רכשתם את המזגן זמני ההמתנה יהיו ארוכים עד להגעתו של בעל המקצוע. לכן, אם מדובר על בעיה שאתם לא יכולים להתמודד איתה בחרו בטכנאי מזגנים פרטי השייך לחברה מוכרת. בידקו את הניסיון וההסמכה של בעל המקצוע, אין שום דבר פסול בכך.

ראו גם: ניקוי מזגן מיני מרכזי מעובש

מזגן לא מחמם

שאלות נפוצות על מזגן לא מחמם:

במיוחד בשבילכם הכנו מאמר מקיף עם תמונות וסרטונים על הנושא מזגן לא מחמם, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא וללמוד יותר.
ברוב המאמרים שלנו אנחנו משתדלים לצרף טבלת מחירים משוערים של השירות המדובר. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על המחירים המשוערים של שירות מזגן לא מחמם או לחילופין ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת.
כמובן, צוות האתר "מזגן בקליק" מציע שירותים של מזגן לא מחמם, לכן יש ליצור קשר איתנו בטלפון המופיע באתר או בטופס יצירת קשר בעמוד זה לקבלת הצעת מחיר.

להצעת מחיר לשירותי טכנאי מזגנים מלא פרטים או חייג 054-9105817

שלח הודעה
1
צריך עזרה?
הי, כאן ארקדי.
מחפש התקנה / תיקון מזגן?
שלח לי הודעה ונגיע אליך כבר היום!