טכנאי מזגנים » שירותי מזגנים ומיזוג אוויר » מזגן לא מקרר – 9 סיבות שעלולות לגרום לכך!

מזגן לא מקרר – 9 סיבות שעלולות לגרום לכך!

אחד הדברים הכי מתסכלים זה לעמוד בציפייה דרוכה ומיוזעת מול המזגן כאשר הוא ממש ללא מספק את המענה המצופה ממנו. אתם שומעים את הרחש ואפילו חשים את האוויר שיוצא אבל האוויר הזה הוא לא באמת קר.

האזינו לכתבה

מה קורה פה? למה המזגן מתעתע בנו? למה הוא עובד כמו מאוורר חורק שלא עושה כלום מעבר למשב קל של אוויר חם?

אז לפני שאתם ממהרים להזעיק טכנאי, יש כמה וכמה דברים שאתם יכולים לעשות בעצמכם כדי לראות מה בעצם מפריע למזגן ומה תוקע את הפעילות שלו.

מזגן לא מקרר אלא רק מוציא אוויר

מכירים את זה שעדיין לא באמת ברור לכם שמשהו לא תקין? המזגן פועל ומשום מה עדיין חם מאוד בחדר. אתם ממתינים עוד קצת אבל – אין שום שינויי. אתם עומדים מול המזגן ומנסים לחוש את האוויר האם הוא חם, קר? אין תסכול גדול מזה במיוחד אם החום בחוץ הוא באמת בלתי נסבל.

אז אנחנו כאן כדי ללמוד מעט על המזגנים. נבין מה עשוי גרום לתקלות מהסוג הזה, נלמד על הפילטרים ועל התחזוקה הנחוצה שלהם, נלמד גם התאמה נכונה של מזגנים לגודל החלל ונטפל גם בנושא הזה של הגז במזגנים.

מלבד זאת נתייחס גם לתקלות קטנות שהן אפילו מגוחכות שלעיתים הם אלו שיוצרים את הבעיה. כמו למשל שלט מבולבל ולא תקין…

מזגן לא מקרר רק מוציא אוויר

מה הסיבות שיכולות לגרום למזגן שלא מוציא קור?

אז יש כמה וכמה סיבות שעשויות להוביל לבעיה בקירור של המזגן. מה שמוטל עלינו זה פשוט לבדוק את הדברים שאנחנו יכולים לבדוק בעצמינו כי יש מצבים רבים אשר בהם אנחנו נוכל לפתור את הבעיה בקלות רבה ותוך זמן קצר המזגן יחזור לפעילות תקינה.

כך שחבל שנשלם כסף מיותר לטכנאי מזגנים וחבל עוד יורת שנמשיך לסבול מהחום עד שהטכנאי יגיע אם ישנן דרכים קלות ופשוטות שאנחנו יכולים לעשות בכוחו עצמינו ובכך לפתור את הבעיה.

אז קדימה, הבה נבדוק.

מזגן לא מקרר

שלט מזגן שלא עובד טוב

השלט של המזגן הוא זה שאחראי מבחינתנו על הפעלת המזגן. על בחירה במעלות הרצויות, על ההעדפה בין חום לקור, על רמת המשב שיתקבל מהמזגן ועל עוד פרמטרים נוספים.

לרוב אנחנו לא מסתכלים יותר מידי על השלט במיוחד אם הוא כבר מכוון היטב ונותן לנו מענה מעולה. הבעיה היא שלעיתים אנחנו לוחצים בטעות על כפתור כלשהו שמשנה את כל הפרמטרים והתוצאה היא משב חם או משב לא מספיק קר.

לפעמים זה יהיה ילד שישחק בשלט וישנה את ההגדרות שלו ואנחנו לא נבין מה קרה למזגן שלנו. כך גם כשמחליפים עם סוללות לשלט, התוכניות כולן מתאפסות ואם לא סידרנו והגדרנו הכול מחדש, התוצאה לא תהיה כפי שאנחנו מצפים.

תקלה פשוטה ופתירה לגמרי.

מזגן שלא מותאם לגודל החדר

כולם מבינים שלחדר גדול צריך מזגן גדול. ברוב המקרים אנחנו אכן נעשה את ההתאמה הנכונה כי כשמשקיעים במזגן לא קונים אותו רק כדי לסמן וי על משימת המזגנים.

עם זאת, חשוב להבין כי התאמה נכונה של המזגן חייבת להיות לא רק מבחינת הגודל של החדר במטרים. ההתאמה צריכה להיות גם מבחינת השימוש בחדר.

חדר שאמורים לשהות בו הרבה אנשים למספר שעות רבות במהלך היום הוא חדר שיתחמם מהר יותר ויהיה קשה יותר לקרר אותו. כך שהמזגן אמור להיות ערוך למצב הזה ולספק מענה גם כאשר יש אנשים רבים באותו אזור.

לקריאה נוספת בנושא בחירת מזגן מותאם לחדר: מחירון מזגנים.

מזגן לא מקרר

להנמיך טמפרטורות בשלט

יש אנשים שלא חשובים על הרעיון ה'יצירתי' הזה של הנמכת המעלות בשלט. נדמה להם שאם חברת החשמל אומרים ש – 22 מעלות זה די והותר לקיץ ואם הם יפעילו על פחות מזה עלויות החשמל תהיינה גבוהות, הם פשוט לא מנסים את האופציה של הנמכת המעלות. הם לא מבינים שהמלצות כאלה ממש לא יכולות להיות גורפות ומותאמות לכולם.

אחרי הכול, לכל מזגן יש את היכולות שלו ואת הביצועים שלו ואי אפשר באמת להקיש בין מזגן אחד לרעהו.

לפעמים צריך להפעיל את המזגן על מצב טורבו למשך חצי שעה ורק לאחר שכבר יש את ה'פוש' של הקירור החזק והמהיר, אפשר להעלות חזרה את המעלות במזגן.

יש גם הגדרות שונות במזנים שמוכרות כ'כמצב לילה' שם המזגן פשוט יתחיל עם מעלות נמוכות יותר אך בכל שעה הוא יעלה את המעלות עוד עד לטמפרטורה סבירה שתהיה נעימה.

ראו גם: מה ההבדל בין מזגן VRF לאינוורטר?

מזגן לא מקרר

ניקיון של הפילטרים במזגן

הפילטרים במזגן סופחים אליהם את האוויר של החדר ויחד עם האוויר הם סופחים גם את כל האבק הנמצא בחלל. האבק הזה סותם את הפילטר וכך נפגמת היעילות של המזגן.

חשוב לדעת כי ככל שיש יותר אבק בחלל, הפילטר ייסתם מהר יותר. כך שאם אתם מתגוררים באזור שיש הרבה כלי רכב, משאיות ואוטובוסים היוצרים הרבה פיח ואבק, הפילטרים שלכם יידרשו יותר טיפול.

מזגן לא מקרר - ניקוי פילטרים של המזגן

מזגן לא מוציא קור בגלל מחסור בגז

המזגן חייב שתהיה כמות מותאמת של גז במערכת כדי לפעול היטב. יש מצבים רבים אשר בהם יש דליפה של גז וזה יחייב מילוי גז במזגן. את הפעולה הזו יעשה לרוב טכנאי מזגנים לאחר שיבדוק את לחץ הגז במזגן.

חשוב לציין כי גם עודף גז במזגן עלול לפגום בפעילות של המזגן מה שמחייב אתכם לדאוג לכך שהביצוע ייעשה בעזרת איש מקצוע מומחה לתחום המזגנים.

מזגן לא מקרר בגלל דליפת גז

כפי שכבר ציינו, דליפת גז יוצרת מחסור בגז מה שיוצר בעיה בתפוקה היעילה של המזגן. חשוב כמובן לדאוג לתיקון דליפת הגז במזגן כדי לפתור את הבעיה.

מדחס שלא פועל גורם למזגן לא מקרר

המדחס הוא בעצם החלק המרכזי מבחינת התפעול של המזגן. אם יש בעיה במדחס, המזגן כמובן לא יוכל לפעול. אם אתם מגלים שזו הבעיה מובן שיהיה עליכם להזעיק טכנאי מזגנים על מנת שהוא יבדוק מה הבעיה המדויקת וכמובן יפתרו אותה על הצד הטוב ביותר.

מזגן לא מקרר - מדחס לא פועל

מחיר תיקון מזגן שלא מקרר

אז כמה זה יעלה לנו בסופו של דבר? זו שאלת השאלות של כל מי שמוצא את עצמו מתמודד עם מזגן תקול.

המחיר לתיקון מזגן הוא כמובן לא יהיה אחיד. הדבר תלוי בבעיה שיש למזגן כמו גם במהות התיקון. זה גם ישתנה מבחינת החומרים וחלקי החילוף בהם יהיה צורך להשתמש לצורך תיקון המזגן.

המחיר מתחיל בדמי ביקור שעומדים בדרך כלל על בין 200 ל – 300 ₪ כאשר המחיר יעלה בהתאם לסוג התיקון ואופי התקלה והפתרון הנדרשים.

עשוי לעניין אתכם: מחירון תיקון מזגנים.

מזגן מקרר לפעמים ולפעמים לא

יש לפעמים תקלות במזגן שגורמות לנו לתהות ולא באמת להבין מה קורה. המזגן מקרר אך לא תמיד. תופעה כזו עשויה להיגרם מכמה וכמה סיבות. חשוב לתת את הדעת ולעקוב מתי המזגן יעיל יותר ומתי פחות ולדווח לטכנאי על הממצאים. לרוב האבחון וגם הפתרון לא יהיו מורכבים מידי.

תיקון מזגן – איך לבחור טכנאי מזגנים מומלץ

חשוב לברר ולבודק היטב לפני שפונים אל טכנאי כדי להבטיח תיקון מקצועי ויעיל באמת.

מזגן לא מקרר

שאלות נפוצות על מזגן לא מקרר:

במיוחד בשבילכם הכנו מאמר מקיף עם תמונות וסרטונים על הנושא מזגן לא מקרר, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא וללמוד יותר.
ברוב המאמרים שלנו אנחנו משתדלים לצרף טבלת מחירים משוערים של השירות המדובר. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על המחירים המשוערים של שירות מזגן לא מקרר או לחילופין ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת.
כמובן, צוות האתר "מזגן בקליק" מציע שירותים של מזגן לא מקרר, לכן יש ליצור קשר איתנו בטלפון המופיע באתר או בטופס יצירת קשר בעמוד זה לקבלת הצעת מחיר.

להצעת מחיר לשירותי טכנאי מזגנים מלא פרטים או חייג 054-9105817

שלח הודעה
1
צריך עזרה?
הי, כאן ארקדי.
מחפש התקנה / תיקון מזגן?
שלח לי הודעה ונגיע אליך כבר היום!