טכנאי מזגנים » שירותי מזגנים ומיזוג אוויר » מה ההבדל בין מזגן VRF לאינוורטר?

מה ההבדל בין מזגן VRF לאינוורטר?

חושבים לרכוש מזגן חדש? כיום יש לנו את האפשרות לחסוך גם בכסף וגם באנרגיה ולרכוש יחידה אחת אשר תעביר את האוויר הקר לכל החדרים, יותר טוב מזה? הבעיה היא שאין לנו את הידע הדרוש כדי לבצע את הבחירה באופן עצמאי, בשביל זה אנחנו פה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירת המזגן הבאה שלכם.

האזינו לכתבה

מה זה מזגן VRF?

ראשי התיבות של VRF הוא Variable Refrigerant Flow. מדובר על מערכת מיזוג מתקדמת הפועלת באמצעות מדחס. המזגן יודע לשמור על תפוקת החשמל שלו, זאת אומרת שהוא לא עובד באותה עוצמה אלא בהתאם לטמפרטורת החדר. משמע, אנו נהנים גם מזרימת אוויר נוחה לאורך כל השהות שלנו וגם חוסכים בחשמל. מזגן זה פועל באמצעות מרכזייה אשר שולחת את האוויר הקר דרך תעלות אל החדרים השונים.

מה זה מזגן אינוורטר?

מזגן אינוורטר הוא למעשה כמעט אותו דבר, מדובר על מזגן שעובד באמצעות מדחס אחד חזק המפזר את האוויר לחדרים בהתאם. עם זאת, ישנם הבדלים טכניים ברמת פיצול הצנרת, ומזגן VRF נמצא יותר יעיל במקומות גדולים יותר מכיוון שסוג זה הוא יותר חזק ממזן אינוורטר. בדרך כלל מזגני אינוורטר יגיע לעד 10 כ"ס ומספר הפתחים שלו מוגבל, בעוד שמזגן VRF מגיע ל-30 כ"ס למעבה אחד עבור עשרות פתחים.

אז מה ההבדלים בין מזגן VRF לאינוורטר?

בשביל לדעת מה ההבדל בין מזגן VRF לאינוורטר עלינו להכיר את שני סוגי המזגנים. ההבדל לא יראה לנו קריטי כאשר מדובר על כמות חדרים קטנה, שני המזגנים יהיו יעילים באותה מידה. ההבדל נוצר כאשר אנחנו רוצים לפרוס את המזגן על גבי מספר גבוה של חדרים. במקרים כאלה ההבדל יהיה ניכר בעוצמה של שני סוגי המזגנים, אך גם בעלות ההתקנה. 

כמו כן, עוד הבדל קריטי יהיה בבחירת טכנאי מזגנים מומלץ, עליכם לבחור בעל מקצוע אשר יודע לעבוד מול VRF כיוון שסוג התקנה זאת נחשבת ליותר מסובכת.

מולטי אינוורטר או VRF – התקנה

אחרי שהבנו מה ההבדל בין מזגן VRF לאינוורטר כעת עלינו לדעת איך מתקינים את הסוגים האלה בדרך הנכונה ביותר. אופן תכנון ההתקנה יהיה זהה בשני המקרים, אך בחירת בעל המקצוע חייבת להיות בהתאם אליכם, אז אל תתפשרו על הבחירה שלכם. 

הדבר הראשון שעל בעל המקצוע לעשות הוא לבנות תוכנית עבודה. דרוש להכיר את המבנה ברמה הטכנית שלו, לכן אנו נצטרך את תוכנית הבנייה והשרטוט של המקום. רק לאחר מכן יוכל בעל המקצוע לתכנן היכן יישב המעבה ויחידות הפנים, צינורות המיזוג ועוצמת פעולה בכל אחד מהחדרים. לאחר השלב הזה ניתן להתקין את המזגן. התקנת מזגן VRF או מולטי אינוורטר זהה להתקנות של כל מערכת מפוצלת למעשה. מרגע בו התקנו את המעבה מחוץ לבית, אנו צריכים למשוך את הצנרת אל קופסת המיזוג וממנה צנרת נוספת לכל היחידות הפנימיות, להתקין פתחי מיזוג, לעיתים יש צורך בהנמכה בעזרת גבס ואז לוודא את תקינות המזגן.

ראו גם: התקנת מזגן מיני מרכזי מחיר

מזגן VRF או אינוורטר – לסיכום

מולטי אינוורטר או VRF, איזה מזגן כדאי לנו לבחור? כפי שהצלחנו להבין, שני המזגנים עושים עבודה מעולה, חסכוניים באנרגיה ונוחים לעבודה. ההבדל העיקרי ביניהם יבוא לידי ביטוי על פי המקום בו אתם רוצים להתקין אותם. בעוד מזגן VRF מתאים למשרדים גדולים ובתים פרטיים, מזגן מולטי אינוורטר מתאים לכמות מצומצמת יותר של חדרים. שניהם מבוססים על אותה טכנולוגיה, עליכם לראות את המפרט טכני בשביל להבין את ההבדלים הטכניים ביניהם כמו כוח סוס וכן הלאה… כמובן שיש דגמים שונים לכל סוג וחשוב להתייעץ עם בעל מקצוע לפני שאתם רוכשים את המזגן.

ראו גם: מחירון תיקון מזגנים

מה ההבדל בין מזגן VRF לאינוורטר?

שאלות נפוצות על התקנת מזגן VRF:

במיוחד בשבילכם הכנו מאמר מקיף עם תמונות וסרטונים על הנושא התקנת מזגן VRF, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא וללמוד יותר.
ברוב המאמרים שלנו אנחנו משתדלים לצרף טבלת מחירים משוערים של השירות המדובר. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על המחירים המשוערים של שירות התקנת מזגן VRF או לחילופין ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת.
כמובן, צוות האתר "מזגן בקליק" מציע שירותים של התקנת מזגן VRF, לכן יש ליצור קשר איתנו בטלפון המופיע באתר או בטופס יצירת קשר בעמוד זה לקבלת הצעת מחיר.

להצעת מחיר לשירותי טכנאי מזגנים מלא פרטים או חייג 054-9105817

שלח הודעה
1
צריך עזרה?
הי, כאן ארקדי.
מחפש התקנה / תיקון מזגן?
שלח לי הודעה ונגיע אליך כבר היום!