טכנאי מזגנים » שירותי מזגנים ומיזוג אוויר » מילוי גז למזגן – מה המחיר של מילוי גז למזגן?

מילוי גז למזגן – מה המחיר של מילוי גז למזגן?

אחת הבדיקות הראשונות שעושה טכנאי המזגנים כאשר הוא בא לבדוק, לאבחן וגם לתקן בעיות שונות במזגן זו בדיקת גז. לרוב הוא יחבר צינור לצורך בדיקת לחץ הגז כאשר בדיקה זו תגלה האם אכן יש חסר בגז.

האזינו לכתבה

אם יהיה צורך בכך הוא כמובן יבצע פעולה של מילוי גז למזגן. לעיתים הבעיה תהיה הפוכה. כלומר עודף גז במזגן. כמובן שיש סיבות נוספות שעשויות לגרום לתקלות שונות במערכת המיזוג ולכל בעיה יש את הפתרון שלו שעליו יש לתת את הדעת.

איך ממלאים גז במזגן?

אז אם אכן מתברר כי הבעיה היא של חוסר גז במזגן, הפתרון יהיה מילוי גז מחדש. התהליך הוא ממש פשוט וקל. יש לגשת אל מנוע המזגן שם ישנם שני צינורות נחושת. אחד עבה והשני דק. אם אתם מגלים שאחד הצינורות קפוא, אות הוא שאכן מדובר בחוסר בגז.

כך גם אם אתם מגלים שקיים טפטוף מהאזור הרי שזה גם כן יהווה סימן לכך שיש לחות גבוהה במקום בגלל תפקוד לא תקין של המזגן שנובע ברוב המקרים בגלל חוסר בגז.

יש כמה וכמה תקלות אשר אלה באים לידי ביטוי כאשר ישנה תקלה באספקה של הגז.

אז אם אתם סובלים מבעיות מהסוג הזה, יהיה עליכם לבצע את הבדיקה כפי שהסברנו לכם בפסקה הקודמת.

התקלות הנפוצות:

  • מזגן שאינו מחמם – המזגן כמובן אמור גם לקרר וגם לחמם. גם בחימום הוא צורך גז. עם זאת כאשר הוא לא מחמם ייתכן שהסיבה לכך תהיה מחסור בגז.
  • מזגן שאינו מקרר – אחת הסיבות המרכזיות שבעיית הקירור זה גם כן מחסור בגז.
  • מזגן שקופא – אם הצינורות קפואים או היחידה הפנימית קופאת, ייתכן מאוד שהסיבה לכך היא מחסור בגז למקורות שזו לא הסיבה היחידה לתופעה הזו.
  • מזגן מטפטף – כאשר ישנה לחות שנגרמת בעקבות תפקוד מזגן שאינו תקין, בתנאי שהחלונות בחלל סגורים, הרי שייתכן גם כן שזה נובע בשל בעיות גז במזגן.

מה זה גז למזגן?

גז מזגנים שהו חומר שיש לו תפקיד מאוד משמעותי וחשוב בכל מה שקשור לתיעול של המזגן. הגז מתאייד ומתעבה בתוך צנרת סגורה כאשר התאיידות הגז מובילה לקירור של החלל ושל האוויר במזגן והמאוורר אחראי על דחיפת האוויר הקר אל חלל החדר.

איזה סוגי גז למזגנים יש?

קיימים שני סוגים שונים של גז למזגנים.

  • פריאון – R22 – זהו סוג של גז שפחות נפוץ היום היות והוא הוכח כגז מזהם. העלויות שלו אף גבוהות מאוד בגלל צמצום היבוא של הגז מהסוג הזה מה שהוביל לכך שהגז מהסוג הזה כבר כמעט ואינו נמצא בשימוש כאן בארץ.
  • גז ירוק – R410 – זה הגז שמחליף למעשה את גז הישן.

DRY5 זהו תחליף פשוט וזול מאוד לגז R22. מדובר בתחליף גרוע.

למה צריך לבצע מילוי גז למזגן?

למה בעצם צריך למלא גז במזגן? מה קורה לגז שאמור להימצא שם? הגז שבתוך המזגן נמצא במערכת הסגורה היטב מה שמונע את הדליפה שלה החוצה. עם זאת יש מצבים רבים אשר בהם ישנה דליפה מסיבות שונות. במצבים מעין אלו ההמלצה היא החלפה של הגז לחדש. כך המערכת תישמר ותתפקד היטב.

מי מבצע מילוי גז למזגן?

אם מתברר לאחר בדיקה מקצועית של טכנאי מזגנים כי אכן הבעיה של המזגן היא מחסור בגז, הרי שהטכנאי יהיה זה שגם ימלא גז במזגן כדי להחזיר אותו לתפקוד תקין.

כל כמה זמן צריך להחליף גז במזגן?

רבים שואלים, כל כמה זמן אמורים למלא גז במזגנים. אז חשוב לדעת כי הגז במזגן עשוי להתנדף וזה יפגע בתפעול התקין של המזגן. לרוב יהיה צורך למלא שוב גז בחלוף שנתיים מעת התקנת המזגן כאשר אחת לשנתיים מילוי של גז יתרום לפעילות התקינה של המזגן.

כמה עולה למלא גז במזגן?

רבים שואלים כמה עולה למלא גז במזגן. אז חשוב להבין כי עקרונית לא מדובר בפעולה מורכבת או יקרה. עם זאת, היא מחייבת ביקור של טכנאי. כך שיהיה עליכם לשלם עבור ביקור טכנאי שיעלה לכם בדרך כלל בין 200 ל-300₪. מילוי הגז יהיה בדרך כלל כלול במחיר.

מילוי גז למזגן

ממה מורכב מילוי גז במזגן מחיר?

מילוי גז במזגן מחיר נקבע הן בהתחשב במספר המזגנים שיש לכם בבית ואשר אותם יהיה אמור הטכנאי לבדוק וכך גם בהתחשב לגישה שיש אל המזגן. אם מדובר בגישה מורכבת ובעייתית, הרי שהדבר יבוא לידי ביטוי במחיר. בכל מקרה לא מדובר כאן בתיקון גדול ומערכתי ותוך זמן קצר הבעיה תבוא על פתרונה.

ראו גם: מחירון תיקון מזגנים.

ממה נגרם חוסר גז במזגן?

כאמור, הגז שמיועד לצורך שימוש תקין של המזגן, מאוחסן בתוך מערכת סגורה. מדובר במערכת שם הגז לא יכול להיגמר. עם זאת, יש מצבים רבים אשר בהם עשויה להתרחש דליפה של הגז.

במצב כזה המזגן כמובן יתפקד פחות טוב מה שיוביל בסופו של דבר לירידה שחל ממש באיכות התפוקה של המזגן.

בגדול אפשר להחליף ולחדש את הגז במזגן בכל שנתיים וכך מתאפשרת ההגנה והשמירה על התפקוד התקין של המזגן.

מילוי גז למזגן

תיקון דליפת גז במזגן

כפי שכבר ציינו, יש תופעות רבות ותקלות שונות במזגנים כאשר הסיבה לכך היא דליפה של גז שמשפיע על פעילות שאינה תקינה במזגנים. תיקון דליפת גז במזגן אינו מסובכך כלל אך יחד עם זאת רק איש מקצוע מומחה לתחום הזה יידע לפתור את הבעיה ולהכניס עוד גז בהתאם לצורך.

יש לשים לב שלא מעמיסים יותר מידי גז במערכת כי כמות גז עודפת עשויה גם כן לפגום בפעילות של המזגן ולגרום לתקלות דומות לאלו שקורות כאשר יש חוסר בגז.

איך יודעם אם חסר גז במזגן?

הבדיקה למצב הגז במזגן מתבצעת בצורה הבאה. ראשית הטכנאי יחבר צינור שייאמד את לחץ הגז שבתוך המזגן. אם חסר גז הדבר יתברר מיד. אחרי שממלאים גז בודקים האם ישנה סיבה לירידה בכמות הגז.

כלומר האם יש דליפה בנקודה כלשהי. לצורך כך יש מכשיר מיוחד הנועד לבדוק ולאתר דליפות גז. המכשיר מצפצף כשהוא מאתר את הדליפה.

מילוי גז למזגן

איך לבחור טכנאי מזגנים מומלץ למילוי גז במזגן?

חושדים שיש לכם חוסר גז במזגן? רוצים לבדוק את העניין ולתקן את הבעיה? כאן חשוב שתלמדו איך לבחור את טכנאי המזגנים הנכון.

לא כל חשמלאי ולא כל טכנאי מכונות יידע כיצד לבדוק ואיך לפתור את הבעיות של המזגן. לצורך בדיקה, אבחון וגם תיקון של מזגן יש לפנות אך ורק אל איש מקצוע מומחה לתחום שיש לו את הידע ואת היכולת לצד ההיכרות וההתמחות במזגנים מהסוג הספציפי שיש לכם. מעבר לכך, חשוב לבדוק האם לטכנאי יש ניסיון בחום הזה של המזגנים והוא לא יטעה באבחון ובתיקון של המזגן.

רק איש מקצוע מומחה ומנוסה יידע מה מקור הבעיה והאם אכן חסר גז במזגן. הוא כמובן ידע להחליף את הגז במזגן ויוביל לתיקון המלא של כל התקלות.

זכרו, זה לא סיפור גדול ולא סיפור יקר אך אי אפשר להימנע מהתיקון והטיפול במזגן.

אנחנו במזגן בקליק מתמחרים במילוי גז למזגן ובתיקון תקלות במזגנים באופן כללי! התקשרו עכשיו או השאירו פרטים בטופס ונשמח לסייע לכם בהקדם האפשרי!

מילוי גז למזגן

שאלות נפוצות על מילוי גז למזגן:

במיוחד בשבילכם הכנו מאמר מקיף עם תמונות וסרטונים על הנושא מילוי גז למזגן, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא וללמוד יותר.
ברוב המאמרים שלנו אנחנו משתדלים לצרף טבלת מחירים משוערים של השירות המדובר. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על המחירים המשוערים של שירות מילוי גז למזגן או לחילופין ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת.
כמובן, צוות האתר "מזגן בקליק" מציע שירותים של מילוי גז למזגן, לכן יש ליצור קשר איתנו בטלפון המופיע באתר או בטופס יצירת קשר בעמוד זה לקבלת הצעת מחיר.

להצעת מחיר לשירותי טכנאי מזגנים מלא פרטים או חייג 054-9105817

שלח הודעה
1
צריך עזרה?
הי, כאן ארקדי.
מחפש התקנה / תיקון מזגן?
שלח לי הודעה ונגיע אליך כבר היום!