טכנאי מזגנים » מאמרי אורח » מה עושים עם ריח של נבלה במזגן?

מה עושים עם ריח של נבלה במזגן?

ריח של נבלה במזגן הוא ריח שמסמן לכם שככל הנראה מסתתר בתוך המזגן פגר של חיה מסוימת. אילו חיות עשויות להיכנס לתוך המזגן? מה הסיבה שהן מעוניינות לשהות בתוכו? ומה עושים כאשר מבינים שיש לבצע פינוי של הפגר? על כל השאלות האלו נענה במאמר הבא. 

אילו חיות מסתתרות במזגנים? 

אף אחד לא חושב שהמזגן הוא מקום מועדף על חיות מסוימות, אך בקרב משפחת המכרסמים מדובר באזור אהוב ודיי שכיח. חולדות ועכברים הם החיה הכי נפוצה במזגנים ביתיים ולא משנה אם מדובר במזגן עילי או מזגן ישן שמוצמד לקיר. גם ג'וקים עשויים לחיות בתוך מזגנים, אך כאשר הם מתים, הריח הוא שונה מריח של פגר. 

למה המזגן הוא מקום מועדף על עכברים וחולדות?

עכברים וחולדות מחפשים מקומות בבית שהם יכולים לשרוד בהם. המזגן מספק להם מקום מסתור חם, נעים, עם מים וחלקים שניתן לכרסם. הם מזהים את המקום כבטוח עבורם ולכן הם מוצאים את הדרך להיכנס אליו. למרבה הצער, הפעלת המזגן לא מאפשרת למכרסמים לחיות תקופה ארוכה בתוכו ואז הם מתים. כמובן שאתם לא מזהים שיש לכם עכבר במזגן, עד הרגע שאתם מפעילים אותו והריח שיוצא הוא נוראי. חשוב לציין כי יש להבדיל בין ריח של בקטריות או עובש לבין ריח של פגר במזגן שהינו בלתי נסבל. 

מה עושים כאשר חושדים כי מסתתר אצלכם פגר בתוך המזגן?

אם הרחתם ריח נוראי מהמזגן המזכיר ריח של נבלה, אתם חייבים להזמין שירות פינוי פגרים במיידי. זהו שירות שלרוב מזמינים אצל מדבירים בעלי רישיון העוסקים גם בפינוי של חיות מתות מסוגים שונים. פינוי הפגר הוא חשוב מאוד ובתקווה שתפסתם זאת בזמן, לפני שמתחילים להופיע זבובים, טפילים ורימות. 

ריח של נבלה במזגן
ריח של נבלה במזגן

איך מתבצע פינוי בפגר בפועל?

כל פינוי של פגר מת, בין אם מדובר במזגן ובין אם מדובר באזור אחר בבית, מחייב את המדביר ללבוש כפפות מיגון וביגוד מתאים. הפגר המת הוא מקור למחלות שמופצות על ידי חיידקים וטפילים הנוצרים כחלק מתהליך הריקבון של הפגר. 

לרוב, הפגרים יסתתרו באזור של תעלות המזגן ולכן המדביר שיגיע אליכם יפתח את החלק העליון ויאתר את הפגר. ברגע שימצא אותו, הוא יכניס אותו לשקית אטומה וייגש לטפל בחיטוי של האזור. 

החיטוי הוא דבר מחייב, גם כדי להיפטר מהריח הנוראי וגם כדי להיפטר מכל אותם חיידקים, טפילים ורימות שנוצרו. בכל מקרה, לא כדאי לבצע פינוי כזה באופן עצמאי. כדאי לתת למומחים בתחום לבצע זאת. את הפגר שבתוך השקית ייקח המדביר לשטח פתוח, רחוק ממקום מגורים ושם הוא יקבור אותו. 

המאמר באדיבות חברת המדביר שמציל

ריח של נבלה במזגן

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר לשירותי טכנאי מזגנים מלא פרטים או חייג 054-9105817

שירותי מזגנים נוספים שיעניינו אתכם

שלח הודעה
1
צריך עזרה?
הי, כאן ארקדי.
מחפש התקנה / תיקון מזגן?
שלח לי הודעה ונגיע אליך כבר היום!