טכנאי מזגנים » מאמרי אורח » קורס טכנאי מזגנים: 4 דברים שחשוב לשים עליהם דגש

קורס טכנאי מזגנים: 4 דברים שחשוב לשים עליהם דגש

בעידן בו לכמעט כולם יש תואר אקדמי, עולה הביקוש דווקא לעובדים בעלי יכולות טכניות גבוהות שעברו הכשרה מעשית. אחד המקצועות להם יש ביקוש גבוה בשוק העבודה הוא טכנאי מזגנים, ובאקלים הישראלי החם וודאי לא צריך לספר לכם כמה עבודתו חשובה. קורס טכנאי מזגנים נמשך ברוב המוסדות מספר חודשים עד שנה בו מוקנים הידע, המיומנויות והכלים הנדרשים למקצוע.

קורסי טכנאות מזגנים – מה חשוב לדעת?

אז לפני שאתם רצים להירשם לקורס טכנאי מזגנים חשוב שתקראו קצת על הלימודים, היכולות הנדרשות והמקצוע שתרכשו. כאמור, ישנו ביקוש גבוה לטכנאי מזגנים ובהתאם לכך גם שכר גבוה אך לא מדובר בעבודה ולימודים קלים וזה לא לכולם. ריכזנו בקצרה כמה דגשים שחשוב לדעת לפני שתירשמו ללימודים:

  • הקורס מתאים לבעלי יכולות טכניות גבוהות

כאמור, קורס ועבודה כטכנאי מזגנים אלו לא דברים שמתאימים לכולם. אם אין לכם יכולות טכניות גבוהות ו"התברכתם" בשתי ידיים שמאליות, כנראה שכדאי לכם לחפש מקצוע אחר. לעומת זאת, אם יש לכם ראש טכני, הבנה טובה וקליטה מהירה ואתם מעוניינים לעבור הכשרה קצרה יחסית של מספר חודשים עד שנה שווה לכם לשקול להירשם לקורס.

  • תנאי הקבלה הנדרשים לקורס

תנאי הקבלה לקורס טכנאי מזגנים אינם בשמיים, אך בכל זאת קיימות מגבלות מסוימות. ברוב המוסדות יש דרישה למינימום 10 שנות לימוד, וחלק מהמוסדות דורשות 12 שנות לימוד ואף בגרות מלאה. כמו כן, בחלק מהמוסדות נערכים ראיונות קבלה וזאת כדי לבדוק התאמה של המועמד לתפקיד.

  • התוכן המועבר בקורס

תכנית הלימודים בקורס טכנאי מזגנים משלבת לימודים עיוניים ומעשיים, ובחלק מהמכללות נלמדים גם יסודות שיווק, מכירות, ניהול קשרי לקוחות וכדומה. אלמוג קינן ממכללת טכנולייב מוסר  שהלימודים העיוניים בקורס טכנאי מזגנים כוללים נושאים כגון יסודות החשמל ואלקטרוניקה, תרמו דינמיקה, בניית יחידות קירור בסיסית, ויסות ובקרה, איתור ותיקון תקלות, מדידות ספיקות אוויר, לחץ וטמפרטורה, טיפול מונע במזגנים ועוד.

  1.  התעודה

בסופו של קורס טכנאי מזגנים יקבלו בוגרי הקורס שעמדו בהצלחה בדרישות הלימודים תעודת גמר מטעם המכללה המעידה על כך שהשלימו את הלימודים. שימו לב שרק בחלק מהמכללות תקבלו גם תעודה מקצועית מטעם משרד הכלכלה לשירות והתקנת מתקני קירור ומיזוג אוויר ביתיים, או רישיון חשמלאי שירות קירור ומיזוג אוויר.

לסיכום 

קורס טכנאי מזגנים מניח שהתלמידים שמגיעים חסרי ניסיון לחלוטין בתחום ומעניק את הידע הנדרש מאפס כדי לעבוד בתחום. משך הקורס הוא בין שישה חודשים לשנה, וכולל בין 260 ל-380 שעות לימוד אקדמיות, וזאת בהתאם לאורך הקורס, עומקו והיקף ההכשרה. לצד זה, קיימים קורסים המיועדים לטכנאי מזגנים המעוניינים לעבור הכשרה כחשמלאים מוסמכים, כאשר לימודים אלו קצרים יותר ונמשכים בין חודשיים לחמישה חודשים. למידע נוסף על קורס טכנאי מזגנים וקורסי טכנאים נוספים היכנסו לאתר טכנולייב, שם תוכלו לקבל פירוט מלא לגבי מגוון קורסים רחב.

אם אתם בעלי יכולות טכניות טובות, מחפשים עבודה בביקוש גבוה בשוק ומוכנים לעבור הכשרה קצרה יחסית שמאפשרת לכם גם לעבוד תוך כדי – בואו לקורס טכנאי מזגנים.

התקנת מזגן

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר לשירותי טכנאי מזגנים מלא פרטים או חייג 054-9105817

שירותי מזגנים נוספים שיעניינו אתכם

שלח הודעה
1
צריך עזרה?
הי, כאן ארקדי.
מחפש התקנה / תיקון מזגן?
שלח לי הודעה ונגיע אליך כבר היום!